Farmington. Nejhnusnější čtvrť v LA. Srdce organizovaného zločinu, lidská džungle plná děvek a feťáků, velké množství přistěhovalců jen podporuje rasově motivované útoky, které jsou na denním pořádku. Sehnat balíček heroinu je výrazně jednodušší než koupit dnešní noviny. Dnešní zpráva v novinách je však smutná: „Jeden z členů farmingtonské zásahovky zastřelen při výkonu služby“.
Odznak je konverzační komorní larp z prostředí divoké čtvrti současného Los Angeles, žánrově by se dal označit jako „seriálová detektivka“. Můžete očekávat množství zápletek, dramatické divadelní situace, možnost hráčů výrazně ovlivnit chod hry. Naopak pokud byste radši řešili policejní případy skrze množství připravených indicií, máte rádi jasně určený příběh, který vám zaručuje zábavu, můžete být hrou zklamáni. Odznak je určen primárně pro hráče, kteří již mají s larpy nějakou zkušenost.
Autoři: Kamil Buchtík, Martin "Pirosh" Buchtík
Je srpen 1945. Válka v Evropě skončila již před třemi měsíci, ale v Tichomoří stále zuří kruté boje. 5.srpna 1945 přistává na americké vojenské základně na Jonstonově ostrově letadlo s šesti lidmi. Na programu přísně tajného jednání je nová a dosud nepoužitá zbraň vyrobená Američany - atomová bomba. Každý z účastníků jednání má však svoje cíle a je otázkou, co všechno pro ně bude ochoten udělat.
Pika Don je diplomatický larp o rozhodování, o prosazování zájmů a také trochu o odpovědnosti. Stanete se v něm jedním ze zástupců národů zapojených do druhé světové války, na jednání, které nikdy neproběhlo, jelikož některé historické události probíhají příliš rychle na to, aby se o nich dalo rozumně rozhodovat…
Autoři: Jakub "Sanguinarr" Dlabka, Petr "Bejby" Kadlec
Mladé dívce se kvůli psychické chorobě rozpadá svět. Zdá se, že neovládá své vlastní já a potácí se životem, jakoby se ocitala ve dvou různých světech. Kamarádi, matka, přítel či psycholog jí navzdory jejich snaze nedokáží pomoci. Boj se sebou sama ji stále více tlačí ke zdi a zdá se, že je prohraný. Vážná hra mapuje důležité okamžiky jejího života a to, jak se okolí staví k jejím problémům.
Hra pracuje s hudbou a světlem a rozděluje hru na silné scény, aby byl zážitek skutečně hluboký. Hráči mají jen částečnou možnost ovlivnit, co se ve hře stane. O to víc ale vyzní způsob, jakým postavy oživí a jakým způsobem se jednotlivé události odehrají.
Autoři: Tomáš „Dogfood“ Kozlík, Lujza Kotryová
Tichá noc se odehrává po první světové válce - rodina se jako každý rok schází, aby u vánočního stolu oslavila svátky klidu a lásky se svými nejbližšími. Na společně strávené chvíle nelze zapomenout, takže bude i letos jistě dostatek témat k hovoru. V čem jsou však tyto Vánoce jiné než všechny ostatní? Tichá noc je silně atmosférický larp pro 4 muže a 1 ženu, který klade velký důraz na vztahy a prožitek. Hra vás vtáhne do své ponurosti a nepustí až do konce.
Autoři: Michal "Manik" Havelka, Tereza "Ciri" Staňková, Tomáš "Flankey" Felcmaj, aj.
Přes mrtvoly je příběh o pronásledování nevinného, nutné vraždě a zbytečné smrti. Metaforicky taktéž zobrazuje vnitřní rozkol v mysli moderního člověka, který se snaží uniknout před nekonečnými rozkazy a otázkami, ale často tak jedná neadekvátně, bez ohledu na své nejbližší. Příběh se odehrává v současnosti a z počátku symbolicky a postupně více přímočaře zobrazuje motiv pronásledování, které vyvrcholí vraždou nevinného.
Autoři: Tomáš "Duli" Dulka, Andrej Tokarčík
Předchozí hosté jsou příběh o vztahu dvou lidí, lásce a její proměně, vypráví dva páry - jeden zoufale zamilovaný, druhý po 20 letech manželství. Hra pracuje se střídáním emotivně kontrastních scén, vhodný čas ke střihu určuje vypravěč pomocí zvonku. V druhé části hry se hráči ocitají v roli duchů a dochází ke katarzi jejich vztahu.
Autoři: Frederik Berg Olsen, Tobias Wrigstad
Markétka 89' je hra odehrávající se na přelomu listopadových událostí 1989. Hlavní postava - Markétka - představuje zcela obyčejnou dívku, která chce žít normální pubertální život jako spousta jejích vrstevníků. Hra se snaží ukázat jak události vnímala obyčejná, nerevoluční studentka, která k politice a veřejnému životu neměla žádný vztah. Její konformní život je však tu a tam nabourán setkáním s totalitou.
Hra je rozdělena na pět aktů, pracuje s děleným prostorem a střihem scén a je volně inspirována životem současného politika.
Autoři: Tomáš "Duli" Dulka, Michal "Manik" Havelka
Doubt je hra na pomezí larpu a psychologického dramatu o mezilidských vztazích. Polemizuje o lásce, možnostech volby, krachu romantiky a nepsaných dohodách ve vztahu. Je určena pro hráče, kteří se nebojí hrát otevřeně a vyjádřit ve hře osobní zkušenosti a pocity.
Technika hry dává hráčům velkou svobodu. Narozdíl od ostatních her, je větší zodpovědností hráče, aby hra fungovala. Hráči si vytváří vlastní Doubt(Pochyby) a hrají způsobem jim vlastním. Vypravěc hráčům pouze vysvětluje techniky tvorby a možnosti hry. Hra může zavést pochybnosti do vašeho současného vztahu a ujasnit si, co je pro vás ve vztahu důležité. Sami se dobře promyslete, zda-li jste na hru dostatečně psychicky připraveni a naladěni na její herní styl.
Autoři: Tobias Wrigstad, Fredrik Axelzon
Plukovníkův odkaz je příběhový larp odehrávající se v 19. století ve východní části USA, ve státu Tennessee. Už je to rok, co skončila válka Severu proti Jihu. Tisíce jižanů, zničených prohrou se propíjí a probíjí životem. Po zaprášených vesnicích se potulují dezertéři, vysloužilci a zapálení nacionalisté stále přesvědčení, že černošská menšina má mít jen jediné právo - právo sloužit bílým. Je teplá noc a skupina veteránů potupené jižanské armády se schází v opuštěném domě, kam je sezval mladý právník, aby jim sdělil poslední vůli zemřelého plukovníka a rozdělil mezi ně kořist, kterou společně získali za války. Všichni ale velmi brzy pochopí, že se mnohé změnilo. Dožene staré přátele minulost? A co všechno vlastně ukrývá plukovníkův odkaz?
Autoři: Filip "Drirr" Appl, Martin "Godric" Hanzl, Alžběta "Karulka" Kračmářová, aj.
Česť práci je rolovou hrou o kariérizme a jeho dopade na medziľudské vzťahy. Hra pozostáva zo štrnástich scén prepájaných vkladom rozprávača, v ktorých hráči odohrajú príbeh muža posadnutého prácou. Dej sa odohráva po skončení druhej svetovej vojny a v rámci päťdesiatych rokov minulého storočie, no nezameriava sa na riešenie vtedajšej sociálno-politickej situácie, túto dobu používa len ako pozadie pre príbeh o kariérizme. Hra je voľne inšpirovaná dielom Ako chutí moc od Ladislava Mňačka.
Naše země sa nachází na pokraji kolapsu. Jsme zadlužení až po uši; zadlužené jsou i naše děti, a to na několik generací. My ale přinášíme změnu: Zbavíme se zbytečných výdajů! Zlepšíme systém vzdělání! Zajistíme férové ohodnocení zaměstnanců! Zreformujeme zdravotnictví! Zamezíme povalečství a každému občanovi zajistíme základní životní standard! Volte SZR, Stranu zdravého rozumu! Naši jedinou cestu k lepšímu státu a lepšímu životu.
Redundance se zamýšlí nad hodnotou člověka ve státu a vztahu státu ke svým občanům. Samotná hra je značně hyperbolizovaná a místy dohnaná až k absurditě. Narozdíl od běžných larpů se hraje v symbolických kulisách a bude do velké míry otevřená, aby si každý z hráčů mohl co nejvíce vychutnat příběh. Můžete se těšit na uvěřitelné postavy a vztahy mezi nimi, tragické životní osudy a možná i na revoluci.
Autoři: Tomáš "Dogfood" Kozlík
Lunapark život je příběhovým dramatem čerpajícím z prostředí francouzské avantgardy. Vypráví o rodinných tajemstvích a skrývaných touhách a aktualizuje prastará témata lásky a smrti.
Paříž třicátých let je bouřícím kotlem umělecké Evropy. Z prachu vyčerpaného dadaismu zde povstal nový umělecký směr, surrealismus. Svrhnul stará tabu a nastolil řád nesmyslu a snu. André Onirique je uznávaným básníkem, vede skupinu podobně smýšlejících přátel z uměleckých kruhů, má krásnou ženu a hodného syna. Přesto se mu život začíná ztrácet pod rukama, protože přestává rozeznávat hranici mezi realitou a sněním. Pomůže mu rodina a přátelé najít cestu nazpět?
Lunapark život je larpem pro pět osob a hraje se tzv. jeep formou, která v tomto podání nejvíce připomíná improvizační divadlo. Každý z hráčů bude představovat jednu až dvě hlavní postavy a v některých okamžicích některou z postav vedlejších.
Autor: Petr "Čiki" Kuběnský
V tomto larpu hrajete duši, která se dostává do různých situací a setkává se tam s jinými dušemi. Taková duše je určitá esence člověka, která nenese nezbytně nutně jeho intelekt nebo jeho celkovou osobnost, ale ztělesňuje určité zaměření, určité klíčové vlastnosti, určitý éthos a určitou platónskou formu, kterou člověk naplňuje. Zbytek toho, co dělá člověka, získá duše až po vtělení.
Duše je z povahy nesmrtelná, ale těla jsou smrtelná, a tak se duše může vtělit i do různých těl. Různé životy duši mění a utvářejí, ale duše si nezbytně nenese konkrétní znalost jednotlivých životů – i když vhodné věci můžou způsobit pocit rozpomenutí se a silného deja vu.
Autoři: Lenka "Čmelda" Schormová, Martin "Godric" Hanzl, Jakub "Kop" Hampl, Jaroslav "Roslav" Voves
Probouzíte se do snu a nic si nepamatujete. Nevíte, kdo jste. Nevíte, kde jste. A vlastně nevíte ani kdy jste. Vnímáte kolem sebe zvláštní místo, kde čas jako by nebyl, a přes to přesně odměřuje a pádí vstříc tušené katastrofě. Podaří se vám zjistit vše potřebné, dříve, než dopadne poslední kapka?
Just a Dream je atmosférický explorační komorní LARP. Hráči vstupují do hry s minimem informací, prakticky vše objevují v průběhu hraní. Úroveň složitosti při odhalování příběhu je nastavena předem, a není přizpůsobována hráčům. Proto se může stát (autoři tuto možnost nechávají záměrně), že postavy příběh neodhalí. Způsob vyprávění je silně lyrický a podporuje atmosféru zážitku. Ponořte se do snu a doufejte, že se ráno probudíte živí.
Autoři: Petr "Bejby" Kadlec, Jakub "Sanguinarr" Dlabka
Herecká hvězda, produkční a pečovatel. Tři blízcí přátelé spolu jedou na krátkou dovolenou, aby si užili skvělý čas strávený dohromady. Ale každý z nich s sebou veze i vlastní problémy a společný víkend je zcela zničen ve víru hádek a nepochopení.
Robin’s friends je krátká hra v jeepovém formátu s velkým množstvím emocí. Vypráví o kráse přátelství, klíčové a přesto tak snadno pozapomenuté součásti našich životů. Dobré přátelství umožňuje člověku zcela se otevřít a odhalit druhým a při tom stále vědět, že vše bude OK. Když na toto zapomeneme, může vše dopadnout nesmírně špatně. Vždyť často je tak obtížné spolu mluvit i přes to, že všichni zúčastnění mají dobré úmysly. Robin’s friends je hra o tom, jak neschopnost vidět ostatní náhle vede k uvědomění, že už je příliš pozdě. Ale kdybyste měli možnost zažít něco znovu a napravit své chyby, co byste změnili?
Hra obsahuje téma smrti a je zacílena na hráčskou reflexi a promítání sebe do postavy. Dokáže být psychicky náročná.
Happy Ends je hra, která vás udělá opravdu šťastnými! Neexistuje totiž nic jako falešný pocit štěstí. Zkusíme se odpoutat od silně zakořeněné larpové tragédie a budeme prozkoumávat sílu šťastných konců. Budeme prozkoumávat, jak můžeme najít řešení krizových situací ve vzájemné podpoře, porozumění a lásce. A zkusíme objevit kouzlo bezpodmínečného přijetí.
Ústředním motivem hry je příběh ženy vyrovnávající se se smrtí své matky na Alzheimera. Příběh se prolíná se scénami přehrávajícími vzpomínky z fotografií a se scénami rodinných porad. Hráčům je ponechána poměrně velká volnost ve ztvárnění příběhu a hra částečně vyžaduje i vlastní invenci. Gamemaster hraje roli strážce štěstí a je pro tuto úlohu vybaven píšťalkou. Hra je určena pro hráče se zájmem reflektovat své prožívání a odnést si ze hry novou zkušenost.
Autor: Tobias Wrigstad
Mladý pár zapíjí společně se svými přáteli křtiny prvorozeného dítěte. Příbuzní již odešli a dva týdny stará Ella právě usnula. Je čas ukázat štěstí, které všichni prožívají. Nebo ne? Kdo koho vidí skutečně rád a kdo v sobě skrývá zášť a předsudky? Kdo se zvedne k odchodu jako první a přeruší společenské dusno? Možná právě o jeho prožití ve hře jde.
Enjoy the silence je konverzační hra prostoupená pocitem ztracených příležitostí, o trávení času s lidmi, které máte rádi, stejně jako s těmi, které byste rádi mít měli, ale nemáte.
Tato severská hra je pojata jednak jako tradiční larp, jednak jako jeep. Smyslem, je odehrát stejný scénář dvakrát a prozkoumat díky tomu silné a slabé stránky upřímnosti. Při prvním provedení se mohou postavy vypovídat ze svých pocitů otevřeně za pomoci jeepových technik, díky čemuž se zobrazí všechny problémy, které jsou opravdu přítomny. Jako larp je pak zobrazen přímý, silně znepokojivý průběh události, kdy skryté pocity jen občas probublají na povrch.
Autor: J. Tuomas Harviainen
Co se skutečně stalo během festivalu? Jak je možné, že z nejroztomilejšího kluka zbude jen pochybná vzpomínka na ten nejmizernější sex v celém životě? Či jak se může stát, že skončíš v levném karavanu s holkou, po které už roky toužíš, když bys měl být přece úplně jinde? Alespoň podle toho, co jsi řekl své přítelkyni.
Tři dívky a tři chlapci. Tři příběhy o tom, kdo, kde, s kým a proč. Tři pohledy - jeden vyprávěný dívkami, jeden chlapci a jeden skutečný, který se opravdu stal.
Tento larp není o hledání perfektního partnera, kterému nadbíháte, milujete se s ním a žijete šťastně až do smrti. Tento larp je o nepohodlné jednorázovce ve stanu, s trávou píchající do zadku, a o podivném pocitu „po tom“, když zjistíte, že jste před sexem prohodili sotva pár slov. Je však také o krásných pocitech z partnerovy blízkosti, vzrušení, naději, že bude něco víc a hlavně společné zábavě a legraci.
Jde o odlehčený až groteskní larp na téma, které neprobíráte se svou mámou. Sex. Jako hráči nepřekročíte běžné larpové hranice fyzické intimity. I přesto jde o hru pro odvážné hráče, kteří se nebojí říkat a popisovat vše, ať už se jedná o emoce, které zažíváte uvnitř nebo pohyby, kterými se projevujete zvenčí. A to do každého nejniternějšího detailu.
Autoři: Trine Lise Lindahl, Elin Nilsen, Anna Westerling
Sudetská vesnice zaklíněná mezi vrcholky Rychlebských hor. Zdálo by se, že čas na ni zcela zapomněl, ale i sem pronikají ozvuky doby, disharmonické akordy velkých změn. Ale co lidé? Jsou pořád stejní? Ohýbá je doba nebo si vlastní hranici pod sebou podpalujeme vždy sami? V osadě Hraničky žili Češi a Němci pospolu, co místní kronika pamatuje. Jediné dvě věci, na kterých totiž opravdu záleží jsou Bůh a grunt a ty jsou odvždycky stejné. “Cizáků” se místní straní, ale je jedno, jestli jde o přistěhovalce z té či oné strany hranice. Válka s tím vším ale navždycky zamíchala a nic už nebude jako dřív. Do událostí velkého světa se zcela přirozeně mísí malé, světské starosti a sousedské spory a nad tím vším visí hrozba tajemného žháře, který zapaluje místní usedlosti. Hranice je příběhem několika sedláků z pohraniční české vesnice mezi lety 1940-1950. Larp se odehrává ve třech částech, z nichž každá trvá tři čtvrtě hodiny a každá je zasazená do jiného časového období. Na hru není třeba se speciálně připravovat, je ale nutné vzít si venkovský kostým, který bude zapadat do kontextu hry. Cokoli od manšestráků a košile až po načančaný kroj sem zapadne. Vhledem k tématu hru výrazně doporučujeme hráčům od 18 let.
Nejslavnější novela od Brama Stokera byla převedena na divadelní scénu, na filmové plátno a nyní přichází adaptace Draculy i do larpu. Hra přebírá základ příběhu a postav, ale oba prvky jsou upraveny ve prospěch hratelnosti a doplněny řadou originálních herních mechanik.
Jde o dramatický komorní larp s předdefinovanými rolemi. Hra začíná zcela naskriptovanými scénami, ale čím dále postupuje, tím více svobody hráči dostávají. Závěr příběhu bude ve vašich rukou.
Zažijete dějové zvraty, vypjaté scény i procítěné monology. Přestože je atmosféra hry vážná, nečekejte hluboký přesah. Je hlavně o prožití dramatického příběhu a zábavě.
Hru je po domluvě možné hrát i v angličtině.
Autor: Nathan Hook
V sanatoriu profesora Levina se na uzavřeném oddělení setkává šest pacientů. Kdo je šílený? Kdo ne? A může mít vlastně šílenec pravdu? Každá z postav bude v průběhu příběhu konfrontována s realitou, která pro ni vůbec nemusí být příznivá.
Prožitkový larp z prostředí psychiatrické léčebny se zabývá tématem šílenství, falše a nejistoty. Hráči se ocitnout v podobném prostředí jako ve filmu Přelet nad kukaččím hnízdem, příběh larpu bude však zcela odlišný. Autor: Lucie Chlumská
Láska, smrt, člověk, hodnota lidského života, lidské rozhodnutí, jeho důsledky. Na první pohled několik spolu nesouvisejících pojmů, ve skutečnosti soubor faktorů, které ovlivňují náš každodenní život a mohou ho převrátit úplně naruby. Larp Choice pojednává o všem výše zmíněném ve dvou příbězích o čtyřech obyčejných lidech, jejichž životy se jim vymknou z vlastních rukou. Jedná se o kratší komorní larp, hraný v jeepformě. Hra je určena spíše zkušenějším hráčům a není vhodná pro ty, co chtějí LARP primárně vyhrát.
Je to jako probuzení ze spánku. Z dlouhého spánku. A jak realita pomalu prosvítá skrze závoj snu, v hlavě začínají vířit tíživé otázky: „Kde to jsem? Jak jsem se sem dostal? Co se stalo?...“. A hlavně ta nejdůležitější: „KDO jsem?“... Otevíráš oči. V útulné místnosti hledíš do tváří, které odráží stejný zmatek, jaký právě pociťuješ i ty. Čtyři osoby. Stejně oblečené, jako ty. Každá má na hrudi štítek se jménem, které je pro tebe stejně cizí, jako to tvoje. A všechny pohledy směřují k obálce na stole. Po chvíli napjatého ticha se jeden z vás osmělí, bere obálku do ruky, otevírá ji a k údivu vás všech nahlas odříkává první slova toho dopisu. „Vážená poroto...“
Iure (právem – překlad z latiny) je krátký komorní LARP pro pět hráčů, kteří představují porotce v soudním procesu tzv. posledního odvolání, či „nejvyššího práva“ – procesu, kdy jsou porotci pro zachování maximální objektivity zcela odděleni od své minulosti a zkušeností. Iure je zdánlivě argumentačním LARPem z prostředí soudního procesu v nedaleké budoucnosti, ve kterém hráči budou nejen rozhodovat o vině či nevině, alepředevším poodkryjí závoj minulosti svých postav.
Jednoho dne nám začala Země být malá. Objevili jsme nový solární systém, s desítkami planet a stovkami měsíců. Postupně jsme je terraformovali, uzpůsobili k životu a kolonizovali. Centrální planety se staly vrcholem naší civilizace, s nejnovějšími technologiemi, léky a kulturou. Časem utvořily Alianci, vedenou parlamentem. Planety na Okraji zůstaly Nezávislé, i když život na nich byl mnohem tvrdší. Ale také svobodnější a svým způsobem bohatší, úplnější, opravdovější. A toho si vážíme nade vše.
Moon je komorní larp vycházející volně z prostředí světa známého sci-fi seriálu Firefly. Znalcům můžeme prozradit, že děj naší hry se odehrává ještě před válkou mezi Aliancí a Nezávislými, tedy před dějem samotného seriálu. Ty, kteří o seriálu nikdy neslyšeli, naopak můžeme uklidnit, že jejich zážitek ze hry nebude nijak ochuzen. Řekněme jenom, že jde o svět, ve kterém vedle velmi vyspělých planet ve Středu, které jsou pod vládou Aliance, existují také Nezávislá vnější území, která nejsou svou atmosférou nepodobná období kolonizování Ameriky. Tedy sci-fi ve westernovém hávu.
Více info na http://moon.madfairy.cz/
Peter je údržbář, který přišel o všechno – ženu, dítě i veškeré peníze. Sophie je zaopatřená žena s oddaným manželem a překrásnou dcerou. Eli je vysokoškolský učitel plánující svatbu se svou přítelkyní. Na první pohled tři rozdílní lidé s obyčejnými životy. Lidé, kteří se ale díky svým novým přátelům dostanou do nebezpečné spirály zla, ze které není úniku.
Komunita je striktně scénovaný larp, jehož příběh se v čase pohybuje tam a zpět. Hra, jejímž hlavním tématem je manipulace, vypráví osudy lidí, kteří vždy věřili, že by se jim „nic takového přece nemohlo stát“. Zmýlili se. Jaká cesta je vedla k nevyhnutelnému cíli? Jaká cesta k tomu vede nás všechny? Co způsobuje, že se necháme tak snadno ovlivnit nebo dokonce, že sami ovlivňujeme druhé? Jak se bránit zkušenému manipulátorovi? Nebo také věříte, že se vám to „nikdy nemůže stát?“ …
Larp vznikl na larpovém workshopu 2014 v České Třebové.
Sabina je úspěšná vydavatelka časopisu, politická aktivistka a kandiduje v komunálních volbách. Vychovává dceru Denisu se svou druhou ženou Veronikou. A tento večer pořádá večírek pro pár přátel.
Sabina a některé další postavy jsou sice lesbičky, ale larp neřeší téma comming-outu. Je o lásce, přátelství, partnerství a rodičovství. A taky tak trochu o ženách.
L – world je larp pro pět žen a jednoho statečného muže, který se nebojí vstoupit do ženského světa. Jedná se o hru pro zkušené a starší hráče, které baví rozehrávat konflikty a herní situace.
Spojili jsme síly s fanoušky a vášnivými hráči, dali dohromady kopu deskovek a půjdeme si je společně zahrát. Tentokrát již počtrnácté, v uvolněné předvánoční atmosféře. Organizátory poznáte podle veselé vánoční čepičky.
Více informací na http://hrajularpy.cz/deskovky
Padesátá léta 20. století. Československá socialistická republika. Éra stalinismu, kolektivizace a politických procesů. Strach. Násilí fyzické i psychické. Úzkost. Bezpráví. Bezvýchodnost. Ponížení. A zase strach...
Scénovaný larp o čtyřech částech z let 1952 až 1963, napsaný na motivy osudů politických vězňů a jejich rodin. Hra o tom, jaké to je, když vám pod okny postávají pánové v černých kabátech, když se vám vyhýbají lidé na ulici a když vás vyslýchá monstrum.
Jak velký vliv má tvoje rodina na to, kdo jsi? Kolik ústupků jsi musel/a udělat ve svém vztahu? Jsi si jistý, že neexistuje lepší způsob, jak spolu být?
Rodinné sociální drama s jeepovými mechanikami o dědictví, které si přinášíme do vztahů od svých rodičů. Naši rodiče nás naučili mnohému, a vděčíme jim za hodně z toho, co umíme. Kolik věcí jsme od nich ale převzali nevědomky? Opravdu si myslíte, že se ve svém vztahu chováte svobodně a originálně?
V dálné Arábii se rozkládá Rub-Al-Khálí, královna pouští. Projít se jí nikdo neodváží sám, brzy by ztratil cestu i cíl. Jedinou bezpečnou volbou, jedinou možností, je připojit se ke Karavaně.
Každý ze sedmi poutníků má své vlastní důvody, proč tuto nebezpečnou pouť podniká. A čím hlouběji se noříš do vyprahlé pustiny, tím větší zkoušky osudu tě čekají. Tvůj život už nikdy nebude stejný. Písky času jsou neúprosné. A na řadu přijde i tvůj příběh…
Karavana je komorní dramatický larp, v němž se každý z hráčů na určitou chvíli stane vypravěčem, a tímto způsobem posouvá příběh dopředu. Pokud rádi posloucháte příběhy a máte odvahu se postavit před druhé a příběh i vyprávět, je tato hra právě pro vás. Pokud však čekáte spoustu akce a souboje šavlemi, doporučujeme ohlédnout se po nejbližší dřevárně.
Karavana je výpravnou hrou pro všechny smysly, na níž obléknete arabský šat, pochutnáte si na exotických pokrmech a ucítíte vůni santalu a růžového dřeva.
Autoři: Jakub Trizuljak, Marťa Drabinová, Vendula Borůvková
Jak vypadá svět, když měříte metr čtyřicet a žijete mezi tvory, kteří nad vámi mají neomezenou moc? Je opravdu dětský svět takovým ideálem, jak se na něj dívají dospělí? Není realita pro děti spíš nepřívětivým místem, ze kterého se snaží za každou cenu uniknout?
Hráči se stávají dětmi z dětského domova, které nacházejí únik z nepříjemné reality ve svém fantaskním světě. Larp vychází z témat dětské imaginace a dětské krutosti, využívá scénování a znázorňování charakteru pohybem.
Kolikrát v životě jste už přemýšleli o tom, kterou cestu zvolit? A kolikrát jste litovali rozhodnutí, které jste nakonec učinili? Příběh larpu Kdyby prozkoumává právě ony druhé cesty, ke kterým se často již vrátit nelze.
Hodně z nás v životě začíná na stejném bodě. Studujeme stejnou střední školu a do života se odrazíme ze stejného můstku. I přesto, pokud se potkáme po deseti letech, jsme tak rozdílní. Proč? A kde jsme se rozhodli jinak?
Larp Kdyby je sociální drama o osmi spolužácích, kteří se každý rok schází a zjišťují, jak se od střední školy proměnili. V tomto larpu se stanete hráčem i tvůrcem příběhu zároveň. Vy budete psát příběh svému alter-egu (jinému hráči) a určovat tak jeho osud, stejně jako on vám. V psaní příběhu vám pomůžou předpřipravené postavy, mantinely scén, inspirace i záchytné body.
Jaký příběh však odehrajete, stejně jako jaký život si zvolíte, je na vás.
Dusno a vedro, které otupuje smysly. V obleku z Londýna se prakticky nedá vydržet. Tisíc překřikujících se hlasů v řeči, která připomíná spíše zaklínání než prostředek komunikace. Snědé tváře místních se usmívají, ale vypadá to, jako by jim natáhli od koutků pružinky. Gentlemanská cesta do dalekých krajů se už nejeví jako tak dobrý nápad, jak se zdálo být na začátku. Ti místní snad musí užívat nějaké drogy, aby v takovém prostředí přežili, jinak se to nedá vysvětlit.
Atmosferický příběh mezi skutečností a snem zasazený do Osmanské říše, lehce se inspirující poetikou New Wierd, respektive Chinou Miévillem. Hraje se v systému Příběhů impéria, pravidla není třeba znát předem, postavy budou připraveny předem a rozděleny na místě.
RPG jsou rolové hry, ve kterých se skupinou spoluhráčů vyprávíte společný a jedinečný příběh. Ocitnete se v kůži některé z postav, které v příběhu vystupují, popisujete jejich činy, mluvíte jejich ústy. Občas kromě vyprávění také sáhnete po kostkách i pravidlech, abyste do příběhu vnesli nejistotu a napětí. Nepotřebujete žádné prostředí ani rekvizity – podobně, jako když čtete knihu, jste omezeni jen vaší vlastní fantazií.
Tři kmeny žijí v Údolí od nepaměti a pod vedením svých šamanů dokázali zatím vždy překonat vzájemné rozpory i každou překážku, kterou před ně osud postavil. Jako pokaždé, když na některý z kmenů přijdou těžké časy, scházejí se šamani na místě mimo náš svět, aby se poradili s duchy elementů a našli řešení. Návštěva světa duchů není nikdy obyčejný zážitek a šamani tentokrát cítí, že je ve hře možná něco víc než obvyklé spory o loviště a posvátná místa. Něco, co by mohlo život v Údolí od základů změnit. Co bude nakonec nejdůležitější - osud rodné země, kmenů, nebo šamanů samotných?
Cesty šamanů je zážitkový larp s freeformovými prvky, které od hráčů předpokládají větší důraz na fantazii a vlastní domýšlení důsledků svých činů než na práci s pravidly. Přijďte si vyzkoušet larp, který vás vyvede z místnosti k živému ohni a nechá vás vyzkoušet, jestli ve vás rytmus bubnů dokáže probudit duši šamana, nebo povahu ducha, který už dávnou zapomněl, jaké je to být člověkem.
Pět lidí a svět zmenšený do šedivých ulic uniformní Paříže. Pět lidí s obyčejnými životy, ale s neobyčejným osudem, který se blíží rychleji než poslední zatáčka horské dráhy... Příběh tak trochu o totalitě, tak trochu o politice, tak trochu o bezmocnosti. A tak trochu víc o vás samotných.
Kdo, když ne my? Kdy, když ne teď?
Piková pětka je diskusní larp, ve kterém se prolínají postavy s hráči víc, než je obvyklé. Hráči do svých postav vkládají vlastní zkušenosti a především názory na svět. Odehrává se v nepříliš blízké a v ne zas tak vzdálené budoucnosti a je určený pro ty, kteří se nebojí svých vlastních názorů a názorů ostatních.
Osvícení Silvertonu je příběh osmi postav, které se z různých důvodů schází v hospodě v severoamerickém městečku Silverton několik stovek let po apokalyptické Plamenné potopě. Žánrem postapo-westernová hra částečně vychází z románu Waltera M. Millera Chvalozpěv na Leibowitze (znalost románu není překážkou ani výhodou). Hra staví na postavách, jejich příbězích, dilematech v atmosféře bezvýchodnosti a točí se kolem témat jako je víra, životní hodnoty či význam tradic ve společnosti. Hra vybízí k interpretaci a prožití postav v obtížné situaci, ale pohání ji hlavně vzájemná komunikace, řešení problémů a snaha o naplnění svých cílů (má tedy i silný gamistický prvek).
Tento komorní steampunk/koloniální larp se odehrává v alternativním světě na technické úrovni viktoriánské éry. Mocné Evorské císařství soupeří se svým menším sousedem Galenteou o ovládnutí nově objevených zemí - Ostrovů a Nového kontinentu. Evorijci už část území prohlásili za svou Kolonii, ale musí se potýkat s domorodými obyvateli lidem Hari i s piráty a galantskými špiony.
Larp se odehrává na palubě vzducholodi Ztracená duše. Hráči jsou rozděleni na dvě skupiny Posádku a Cestující a mají šanci v tomto dobrodružném prostředí spřádat intriky, odhalovat tajemství, navazovat vztahy a prožít akci i citové volby.
Nacházíš se v útulné kavárně ve velkoměstě. Možná v New Yorku, možná ve Stockholmu nebo v Brně. Tikot hodin protne tvá druhá polovička. Jste na rande? Lehká konverzace se přetavuje v seriózní diskusi, začínáš cítit, jak ti buší srdce. Jak dlouho jste spolu? Šest měsíců? Nebo dva roky? Určitě spolu ještě nežijete. Tvůj partner tě zatlačí do kouta, musíš se rozhodnout. Může to být konec, ale může to být začátek něčeho nového. Něčeho upřímnějšího.
Hra se snaží zachytit okamžik, kdy si partneři uvědomí, že jejich krize je skutečnost. Je o našich vztazích v kritickém bodě, kdy si uvědomíme, že věci nefungují. Míří na samotné srdce hurikánu. Alespoň jedna ze zúčastněných stran stojí před zkouškou: Jak prožít lásku v době, kdy ji hltáme plnými doušky, ale náš vztah stejně nefunguje? Hra samotná je velmi volná, postavy mají pouze emoce, žádná fakta. Snaží se jít až na dřeň, až na jádro sama sebe a pocitů, které prožíváme.
Autor: Erlend Eidsem Hansen
Integrita – přeci vím kým a čím jsem. Stejně tak to vím o své rodině. Jsme jedno a vždy jsme stáli při sobě. Není nic, co by mě mělo překvapit. Proč jsou mi ale najednou tak cizí? Nebo je to mnou?
Doma je doma je LARP, který hledá odpověď na to, co s individualitou člověka může udělat násilné rozvrácení řádu, kterému je člověk navyklý. Zlo, bolest nebo křivda, ať už ji působím já nebo někdo jiný mě. Co jde odpustit a co možná nelze. Jakým způsobem to ovlivní člověka samotného, a co to teprve může udělat se vztahy v rodině, zvláště když má každý jiný názor, na to, co se přihodilo...
Jedná se o LARP z (ne až zas tak) alternativní historie dvacátého století s totalitní tématikou. Vytvořen na LarpWorkshopu 2015.
Šest žen, šest příběhů. Každý je jiný, ale přesto je něco spojuje. Zrada, nenávist, smutek, odpuštění. Vyprávějte tyto příběhy s námi.
Příběhy hříchu je larp pro šest žen. Odehrává se prostřednictvím skriptovaných scén (tzv. československý jeep), hráčky se ale na příběhu podílejí v tom, jak jej vypráví a interpretují. Larp je převážně imerzní a využívá odlišných dramatických prostředků. Je vhodný pro starší hráčky, kterým nevadí těžká témata.
Autoři: Lucie Chlumská, Tereza Králová
Hra se odehrává na dvou silvestrovských večírcích (rok po sobě). V místním kulturním domě se schází všichni, kdo v městečku něco znamenají, a slaví příchod Nového roku. A jak to tak bývá, vyplývají na povrch nějaké ty křivdy, zloby a tajemství.
O to ale v téhle hře úplně nejde. Důraz je kladen na to, jak se vztahy mezi lidmi změní poté, co se stane tragédie. Koho lidi podporují? Proti komu se postaví? Jak se příběhy jednotlivců i rodin posunou? A co si lidé budou pamatovat?
Ve hře mají specifickou úlohu někteří hráči. Od počátku mají o hře více informací a mohou tak posouvat dění i gradovat některé scény. O to méně si ale aktivně zahrají v druhé části příběhu.
Šest žen, šest příběhů. Každý je jiný, ale přesto je něco spojuje. Zrada, nenávist, smutek, odpuštění. Vyprávějte tyto příběhy s námi.
Příběhy hříchu je larp pro šest žen, tento běh je však speciálně upraven pro hru šesti mužů (hraje se cross-gender, tedy muži hrají ženy). Odehrává se prostřednictvím skriptovaných scén (tzv. československý jeep), hráčky se ale na příběhu podílejí v tom, jak jej vypráví a interpretují. Larp je převážně imerzní a využívá odlišných dramatických prostředků. Je vhodný pro starší hráčky, kterým nevadí těžká témata.
Autoři: Lucie Chlumská, Tereza Králová
Slečno Lano, dáte si čaj?“ „Ne, díky.“ „Myslel jsem si, že odmínete. K té naší věci … připadá vám rozumné vydat se jako žena na takovou nebezpečnou výpravu? Jiné ženy ve vašem věku holdují spíše plesům, piknikům v parku či letním vyjížďkám na koni.“ „Zajímavé. Můžeš to zkusit říct bouchačce, co právě míří na tvoje koule.“
Equilibrium je dobrodružný steampunkový komorní larp zasazený do světa viktoriánské Anglie v období irského vzdoru. Naši hrdinové se setkávají v hostinci U Ozubeného kolečka – každý z jiného prostředí, s jinými motivy, ale se společnou touhou: Získat tajemné Equlibrium.
Larp je scénovaný, ale nikoliv skriptovaný – ve samotných scénách hráčům poskytuje netradiční míru volnosti. Každá scéna je zasazena do jiného prostředí a naši hrdinové v nich rozplétají společný příběh o mýtickém Equlibriu. Larp označujeme jako lehkou a dobrodružnou žánrovku – inspirujeme se prvky ze hry Dračí Doupě i z akčních filmů.
Larp vznikl na Larpworkshopu 2016.
Jedná se o velmi experimentální hru na hranici toho, co nazýváme larpem. Vůbec se v ní nemluví, mnohem více poslouchá a vyjadřuje jinak, než jsme zvyklí. Je postavený na vnímání hudby a neverbální komunikaci. Nemusíte umět tančit, existuje mnoho jiných způsobů vyjádření – postoj, pohled, dotek, pohyb. Hra je poetická, silně prožitková a do určité míry abstraktní. Provede vás příběhem a nechá vám velkou volnost v jeho ztvárnění a interpretaci.
Larp pracuje se závažnými tématy – vyrovnávání se se ztrátou blízkého člověka, hledání smyslu, osamocení, sebevražda, osudovost lásky. Prosíme zodpovědně zvažte, zda o těchto tématech chcete hrát, přemýšlet, prožívat je. Výrazným tématem jsou partnerské vztahy, součástí hry je fyzický kontakt zhruba na úrovni objetí a držení za ruku
Hra vznikla na larpworkhopu v roce 2016.
Cela je klasickým fantasy larpem, který vyjadřuje nepokrytý obdiv klasickému fantasy settingu. Původně vznikla, aby přiblížila larpy hráčům deskových rpg her. Přenese nás do dne, kdy byl spáchán atentát na hlavního představitele města. A jak to tak bývá něčí hlava nebo hlavy musí za způsobené bezvládí zaplatit. Poměrně různorodá skupinka, ve které jsou pochopitelně všichni do posledního naprosto nevinní, je postavena před úkol vybrat ze svého středu jednoho, který čin spáchal nebo spíše, který za něj zaplatí. Jinak se také může stát, že za něj zaplatí každý jeden z nich. A tak spolu sedí v jedné malé cele a svítání se blíží… Tik ťak. A taky se občas přiblíží bachař. Moc milej chlap tenhle bachař.
Dalo by se říct, že cela je takový “larp pro pamětníky”. Byla napsána v roce 2006 a přestože od té doby postoupila teorie larpového designu o pár kroků vpřed, věříme, že i staré hry mají stále svoje kouzlo.
Autoři: Court of Moravia
Začátek sezóny v akčním stylu! Pro gamisty, co potřebují vyhrát, aji imerzionisty, co rádi trpí a umírají dlouhých a hlasitých pět minut! Pojďme se všichni postřílet! Padesát minut v hale pro 9 až 14 osob, v ceně luky, šípy, ochranné masky, rukavice a bezpečnostní instruktáž.
Teprve dva měsíce zpět se Mistr George Kopfel zvedl zpět na vrchol své umělecké kariéry. Kariéry, která byla náhle a definitivně ukončena, když minulý týden neočekávaně zemřel. V malířově sídle byla pro několik šťastných uspořádána aukce jeho posledních děl. Není jich mnoho, ale o to větší je zájem alespoň naposledy zhlédnout dílo velkého umělce, než se navěky ocitne v soukromých sbírkách a bude uzavřeno očím širší veřejnosti. Tento zájem nemůže uhasit ani hlavní námět, který obrazy zachycují. A proto i Vy, přátelé, jste srdečně zváni na možná poslední expozici Mistrových nejlepších obrazů. Obrazů smrti.
Mistrův odkaz je komorní larp s hororovým nádechem, plný tajemna. Odehrává se v současném New Orleans. Nejsou vyžadovány kostýmy, ačkoliv se jim meze nekladou.
V osadě Dobrá voda se v jednom sklepě schází skupinka spiklenců. Lidí, kteří do nedávna vládli osadě a stáli pevně proti jejímu připojení ke konkurenční frakci - k Jednotě. Do dneška si mysleli, že mají osadu pevně ve svých rukou, ale vše nasvědčuje tomu, že situace se nečekaně změnila! Co to pro ně znamená? Jak k tomu vůbec došlo? Zradil někdo nebo byla Jednota prostě lepším soupeřem než předpokládali? Půjde takový vývoj zvrátit? To jsou věci, které si spolu budou muset vyřešit, než se pustí do dalších kroků. Povede se jim to? O tom můžete rozhodnout pouze vy, když na sebe na chvíli vezmete jejich roli. Sklep je komorní larp z prostředí Světa po Pádu pro osm hráčů. Je samostatně funkční a není třeba znalostí speciálních reálií nebo být fandou postapa. Hra je zaměřená především na získávání informací, rozplétání tajemství, osobních příběhů a o nějaké té detektivní práci. Larp neřeší pohlaví hráčů. Může ho hrát libovolný poměr žen a mužů.
Za časů dávných šamanů, hrdinných náčelníků a udatných lovců, uprostřed velké úrodné pláně plné kukuřice, se zrodil zpívající kámen. Za úderů kmenových bubnů a jistého rytmu chřestidel šamana jménem Bubnoval až zem se třásla, byl z hudby utkán tento mocný kámen. Navždy odstranil chmury z našich duší a přinesl sluneční svit do našich srdcí. Nejlepší válečník kmene zvaný Řval až skály pukaly svými schopnostmi prokázal čest nosit kámen, nicméně se stal hromem a zneužil moc tohoto kamene. Však náčelník Uspal medvěda svým zpěvem zchladil žár v srdci Řval až skály pukaly, stal se vánkem a rozdělil zpívající kámen mezi tradice ctící soukmenovce. Ti si předávají části kamene z generace na generaci. Jednotlivé části kamene se setkávají pouze na závěr Slavností povznesení šamanovy duše a kámen se na krátkou chvíli probouzí. Pak duše zemřelých souzní s duší šamanovou a splynou s hlasem Matky Země.
Slavnosti povznesení šamanovy duše jsou již téměř u konce, do vašeho týpí zřetelně proniká halas doposud neutichajících oslav. Neuteče mnoho vody v bystřině a bude na vás probudit Kámen a oblažit srdce členů vašeho kmene jeho zpěvem. Ovládnete svá ješitná srdce? Pamatujete si vše, co máte? A hlavně, neztratili jste nic?
Tento larp je primárně o pobavení a odpočinku. Zahoďte tedy všechny své všední starosti a strasti a pojďte se za námi přenést do světa nekonečných stepí, polí obsypaných kukuřicí, buvolích stád, která se prohání prérií a kroužky dýmu z dýmky míru.
Tento LARP byl vytvořen během 24 hodin v rámci akce NaLARP v Lipníku nad Bečvou.
Chemické a nukleární zbraně, genetické experimenty, pokusy s viry… Udělali jsme si to sami. Skupina lidí stojí na prahu apokalypsy a ty jsi jedním z nich. Jakou cenu má tvůj život?
Larp se odehrává v současné Americe v blíže nespecifikovaném městě. Téma je zombie apokalypsa, ale ta tvoří jen pozadí příběhu, důležitá otázka je, kdo má vlastně právo na život a jestli jsou lidé opravdu o tolik lepší, než zombie.
Téměř všechny postavy, které jsou v larpu, byly na benzinové stanici nedaleko svého satelitního městečka, když se staly svědky rychle postupujících a hrotících se událostí. Nakupovali a tankovali, najednou se nějaký muž ve středních letech skácel k zemi a vzápětí se zvedl, zaútočil na nejbližšího člověka. Před benzinku se přiřítilo auto, srazilo se se stojícím kamionem a tím se zastavilo. Z něj se vypotácel další agresor, vypadal nemocně, bledě, oči zežloutlé a bezvýrazné, pohyby zrychlené a i když měl přeražené žebra a zlomené končetiny, nezdálo se, že by si toho všímal. Panika vypukla i před benzinkou, zvlášť když lidé začali vybíhat ven a všimli si masy běžících nakažených, která se velmi rychle přibližovala z městečka...
Co by se stalo, kdyby se na jednom místě sešli ti největší detektivové všech dob? Dokázali by spolupracovat, nebo by se jejich obří ega střetla v nelítostném souboji? To vše ukáže jeden z nejtěžších případů jejich kariéry. Případ, který může otřást celým alternativním světem.
Larp Výjimeční vyšetřovatelé 2: Vražda Vladimíra Vladimiroviče je hrou nořící se do nitra lidského zla a nenávisti. Detektivní případ slavných hrdinů se točí kolem vraždy důležitého politika. Autoři na něm ukazují bezvýchodnost všeho a sofistikovaně kritizují problémy západní, východní a jižní společnosti. Larp je argumentačně-vyslýchací a je určen nejen pro chytré, ale i pro hloupé hráče. Jejich náplní bude hledat pravdu, což bude připomínat pověstnou jehlu v kupce sena. Kterým z nich se to podaří? A kterým ne? Hru lze brát zcela vážně, ale autoři to nedoporučují.
Každý sme figúrkami na šachovnici osudu, o tom ako sa môžme hýbať často nerozhodujeme sami. LARP figúrky je scénovaná hra zameraná na emócie a vlastnú invenciu ktorú sú hráči ochotný vložiť do hry. To kde ani kedy sa príbeh odohráva vôbec nie je dôležité, môže to byť USA alebo staroveký rím. Pripravte sa na zážitok hojne využívajúci prvky improvizačného divadla na hraniciach žánru larp.
Na bájném Olympu se schyluje k hostině. Bohové, kteří sem přicházejí, jsou často krutí, malicherní, ale i lidští, a tak řeší nejen božské ale i lidské problémy. Hádes počítá duše, Afrodité si lakuje nehty a Zeus se už poohlíží po další smrtelné krasavici, přičemž Hera jej sleduje ostřížím pohledem. Hned za dalším oblakem se Athéna marně snaží Áreovi vysvětlit, že trocha taktiky je často mnohem výhodnější než útok typu "nas mnogo". Pro dnešní hostinu je připraveno speciální překvapení. Na Olymp byli Diem pozváni dva smrtelníci. Jak se budou cítit mezi bohy? A jak to na takové božské hostině vůbec vypadá?
Pojďte si s námi zahrát na řecké bohy a hrdiny. Při řešení zásadních božských problémů si určitě odpočinete od všech pozemských starostí. Larp je komický a je koncipován jako řecká komedie. Velmi se tedy doporučují teatrální proslovy, přehnaný patos a rozmáchlá gesta. Hráči představují až na dvě výjimky jedny z nejvýznamnějších bohů řeckého panteonu.
Ve státě Tritus býval život takový, jako všude jinde. Se svými sousedy neměl příliš vřelé diplomatické vztahy, ale po dlouhou dobu se věci držely v normálu. Před několika lety se však svět změnil, když se v podzimních mračnech objevily štíhlé tvary jaderných raket. Nikdo si nebyl úplně jistý, co se vlastně stalo. Ale válka se rozzuřila rychleji, než by kdo čekal. Začala rozsáhlá evakuace obyvatelstva. Sila, obří podzemní komplexy určené právě k přežití jaderné války, se stala záchranou pro desetitisíce lidí. Miliony dalších životů ale byly ztraceny a povrch se stal absolutně neobyvatelným. Sedm sil zůstalo jedinou civilizací na území Tritu a udržovalo mezi sebou čilý kontakt. Je to několik týdnů, co se komunikační linky se silem 7 odmlčely. Nepřišel nouzový signál. Nikdo nezahájil předepsané postupy pro případ nefunkčnosti komunikačních prostředků. Je ticho… Velení Jedničky rozhodlo o vyslání zvláštní mise, která má za úkol zjistit, co se stalo, a poskytnout silu 7 veškerou potřebnou pomoc.
Po zničujícím lesním požáru, který spálil její loviště, putuje krajinou smečka vlků. Budou schopni nalézt ztracený ráj, kam je hodlá zavést toulavý pes? Nebo je legenda o bezpečném místě přivede do záhuby? Kdo zanechal v krajině podivné předměty, kterým žádné ze zvířat nerozumí? Mýtičtí lidé, nebo Smaragdová hvězda? Smečka je hrou, ve které se vývoj příběhu vlků prolíná se silně scénovanými prostřihy ze světa lidí. Larp je založený na napětí, dobrodružství a odhalování tajemství.
Odprosťte se od pozemské propagandy o pekle jako o místě plném neustálého utrpení. Peklo je totiž mnohem víc než utrpení, muka, agonie a plameny. Peklo je hlavně jedna velká rodina! Stačí si zvyknout na zavedený řád a bude se Vám zde žít mnohem lépe než na Zemi.
Ve hře Na konci pekla se hráči dostanou do role pracovníků buňky 36k, která má za úkol rozšiřovat hranice pekelné říše. Protože ale Satan holduje poněkud korporátním myšlenkám, mají lidé a démoni mnohem víc práce sami se sebou než se stavěním zdi. A jakoby nestačilo, že naše buňka nestíhá plnit plán, byla při poslední inventuře objevena i nevinná duše a to byrokrati nevidí rádi.
Účastníky této pracovní směny čeká humor, poflakování, ale i intriky. Každá z bizarních postaviček našeho malého společenství má své vlastní plány a je jen na nich, jak dobře dokáží své záměry prodat ostatním.
Komediální larp z prostředí korporátního Pekla vznikl v rámci programu Škool 2016.
Znáš to. Nejkrásnější holky ze školy jsou roztleskávačky a chodí jenom s fotbalistama. Fotbalisti zesměšňujou geeky, ale ti jim stejně nakonec ukážou, kdo má navrch. Všichni podceňují holky a kluky z glee clubu, kteří žijí pro svůj sen, že se jednou stanou hvězdou. High class jsou budoucí studenti Harvardu, šéfové nadnárodních korporací a elita národa. Kdo by čekal, že dost možná budoucí prezident USA bude pokukovat po té nenápadné holce, která nikam nezapadá?
Prom je krátký larp pro 26 hráčů z prostředí americké střední školy. Teda spíš z prostředí filmové americké střední školy. Je to romantická komedie, která využívá přehršel filmových klišé. Na hře hodně pracujeme s hudbou, která k romantickým komediím ze střední neodmyslitelně patří.
Jedná se o obsahový larp. Je cílen především na hráče, kteří se v larpu nejraději baví budováním příběhu a tvořením zajímavých scén. Rozhodně není vhodný pro hráče, kteří chtějí hru vyhrát, a nepředpokládáme, že by se během něj hráči zásadně ponořovali do postav. Na Promu jde hlavně o legraci a zábavu.
prom.larpy.cz
Píše se rok 1938. Adolf Hitler připravuje plán, jak vojensky obsadit Československo. Nacistické Německo podporuje národnostní a rasovou nesnášenlivost prostřednictvím sudetoněmeckých stran a spolků. Adolf Hitler na sjezdu v Norimberku slovně zaútočí proti Československu, a to podnítí sudetské Němce k vyvolání povstání. Dochází k pohraničním útokům a je zavražděno několik desítek úředníků a vojáků, na což vláda reaguje posláním vojska do pohraničí. V obavě, že potlačení povstání poslouží jako záminka k útoku na Československo, se posiluje ostraha Sudet, Severních Čech, Jižní Moravy a Jihozápadního Slovenska. O několik dní později je podpořena i ostraha hranic s Německem, Maďarskem a také s Polskem na Těšínsku. Vzápětí následuje vyhlášení úplné bojové pohotovosti v opevnění a na hlavním obranném postavení. K obraně státu je připraveno zhruba půl milionu mužů.
Vy jste posádkou bránící opevnění u německých hranic. Dokážete překonat vše, co tato doba přináší, a bojovat proti německé agresi?
"Plán připravený československými generály byl hrozivý. Pochopil jsem, proč mne moji vlastní generálové tehdy žádali, abych se mírnil." Adolf Hitler, Gdaňsk, 11. 8. 1939
Existuje řada dochovaných historických záznamů o zázracích, dílech ďáblových, kouzlech a dalších stopách použití magie. Na počátku 19. století přišla v Anglii vlna populárního zájmu o tyto dokumenty a utvořily se různé skupiny zabývající se jejich studiem a snahami o návrat magie do tohoto světa. Co všechno lze magicky dokázat? Jak to funguje? A proč po r. 1500 najednou dramaticky klesl počet dochovaných dokumentů s okultní tematikou? Tyto a jiné otázky si kladou urození gentlemani z Klubu přátel anglické magie.
Mezitím Napoleon za Kanálem sbírá svá vojska a připravuje invazi na Britské ostrovy. Jak to, že změnil své plány a netáhne na Rusko? Kdo ho přesvědčil? A jak mu zabránit v jeho plánu? Jen samé otázky – a na odpovědi je času pramálo. Skupina zdánlivě náhodných cestujících ve vlaku do Londýna ale může mít v rukou osud Anglie.
Konverzační hra s předepsanými postavami je volně inspirována britským románem Jonathan Strange a pan Norrell. Jde o klasickou žánrovku, ve které se můžete těšit na anglickou uhlazenost, záhady k odhalování a společenskou konverzaci na úrovni.
„Tímto prohlašuji, že jsem byl seznámen se zákazem požívání alkoholu a jiných návykových látek na školní akci.“
Většina z nás si to ještě pamatuje. Ošklivé chatky, mizerné jídlo, nikdy nepolevující a o to otravnější dohled učitelů. Ale taky porušování večerky, zakázané návštěvy na holčičích pokojích a všechny ty zábavné věci, které se děly za zavřenými dveřmi. Pro některé to možná bylo nejbezstarostnější období života. A pro některé taky ne.
Larp o středoškolácích, jejich žabomyších válkách i událostech, které je ovlivní na celý další život. Zkrátka o všem, čím si – často nevědomky – jako náctiletí navzájem ubližujeme. Hra se zaobírá tématem šikany a je určena spíše pro zkušenější a vyrovnané hráče.
Kdysi dávno v budoucnosti, lidstvo konečně ovládlo umění cestování v čase. Nová éra lidstva plná míru, lásky, harmonie a slávy… bohužel nenastala, protože se svět chýlí ke konci. Tento larp se odehrává na setkání Královské společnosti pro velevážené dámy a pány cestující časoprostorem (KSVDPCČP), na kterém je potřeba zjistit, kteří její členové stojí za paradoxem, který odsoudil celý vesmír k zániku. Zápletka spočívá samozřejmě v tom, že VŠICHNI členové jsou zodpovědni za nějaký časový paradox. Ale který z nich je ten pravý? A hodiny tikají...
Autor: Larp ze sbírky Larps from the factory přeložila Dagmar Wiesnerová a Martina Jindřiška Drabinová
Kolikrát jste se chtěli vrátit zpátky do dětských let? Vzpomeňte si, jaké to bylo si stavět hrady z písku, houpat se na houpačce, lozit po prolézačkách, bavit se v partě, cpát se sladkostmi od maminky, stavět si domečky… Kluci a holky si neměli co říct, držet se za ruce bylo divný… Teď máte možnost se do dětství vrátit! Ale stojí to za to? Není dětský svět jen zmenšenou verzí světa dospělých? Není lepší být velký?
Hra lehká jako elfí políbení a svěží jako lehký vánek za teplé letní noci. Vzkvétající láska mladých a sny a přání chudých se zde setkávají s humorem a kouzly skřítků. Chcete si odpočinout od starostí a vážnosti svého života a nechat se unést bláznivým zamilováním, trochou škodolibosti nebo dávnou touhou? Přijměte pozvání na tuto romantickou komedii na moderně-prastarý námět a prožijte si příběh jako ze sna. Nechte si s námi zdát Sen noci Svatojánské. Autoři: Kuba Tabisz a Ola Kościewicz Česká úprava: Kateřina „Morgain“ Holendová
Na dálném východě se rozprostírá velká a mocná říše, které vládne sultán Solimán. Po desetiletích vlády je třeba rozhodnout, který ze synů stárnoucího Solimána v jeho úřadě nahradí. Volba to však není snadná - postaví se bratři proti sobě? A jak ovlivní sultánova volba osud dalších členů královské rodiny?
Chceš být slavný? Vyhrát milion? Chceš aby tě na ulici poznávali a milovali tě? A co pro to uděláš? Přihlaš se do Vily a ukaž, že na to máš a že si to zasloužíš. V tvrdé konkurenci ostatních hráčů se probojuj až do posledního kola, získávej lajky a splň si sny. Neváhej, Vila tě očekává!
Humorný larp pro 7 všehoschopných hráčů. Doneste si plavky, dobrou náladu a hodně odvahy. Ve Vile může zvítězit jen jeden!
Larp vznikl na Larpworkshopu 2018
PRAHA - LARP PRIDE "Ty světy v Tvé hlavě jsou překrásné. Až Ti hlavu srazíme, doufám, že se stane králičí norou..."
Experimentální snový larp na motivy Alenky v říši Divů se sandboxovými prvky. Hra pro pět hráčů, kteří budou konfrontování morálními dilematy. Jenom na nich bude určit nejasnou hranici mezi dobrým a zlým, učinit těžká rozhodnutí a poznat, co je to vlastně 'Já'.
Krvavá válka bez pravidel, která neušetřila nikoho a brala si muže po statisicích. Každá z žen někoho pohřbila - otce, bratra, milence. Naučily se bez nich žít, převzaly jejich role. Válka se neptá. Těch pár, kteří se z války vrátili, už nikdy nebyli jako dřív. Život na ně ale nečekal, svět se vzpamatoval, země bez mužů ve vedení začala znovu vzkvétat. Vláda teď stojí před důležitým úkolem: zajistit, aby se podobná válka již nikdy neopakovala. Gilead je hra inspirovaná knihou Příběh služebnice. Hráči budou v roli účastníků konference pořádané Ústavem pro výzkum totalitních režimů zkoumat a prožívat historické období Republiky Gilead. Hráči v průběhu hry vystřídají několik postav, které mohou být i různého genderu, je třeba s tímto prvkem při účasti počítat.
Pohodlný salónek v domě věhlasného mága a alchymisty, na jehož pozvání jsi dorazil, se zaplnil vybranou společností. Poctěn jsi přijal možnost účastnit se filosofické disputace. Byla radost sem dorazit, třebas se i trochu rozohnit v diskuzi, vychutnat víno či dobrý čaj. Jenže tobě už se nesedí pohodlně. Ve víně jsi místo pravdy nalezl staré lži a čaj zhořkl. V šeru na tebe hledí sedm tváří. Čekají odpověď. ... Čistá duše je konverzační hra pro sedm hráčů. Jedná se o psychologické a vztahové drama, s prostorem i pro filozofickou diskuzi o tématech jako je cena lidského života, vina, sebeobětování a odpuštění. Odehrává se na maloměstě v blíže neurčeném fantasy světě podobnému Rudolfínské době v Čechách.
Je po večerce. Všichni leží po zhasnutí ještě chvíli v posteli a straží uši, kdy konečně v dálce utichnou kroky vychovatelky. Pak je čas vymyslet nějakou srandu. Erin vyskočí na nohy jako první, nemůže se dočkat. Prý má v plánu nějakou hru, což se u ostatních setkává převážně s vlažným souhlasem. Erin má tendenci si utíkat do vlastního světa. Ale leckoho z nich napadne, zda je to tak špatné...
Oddychový larp, ve kterém se hráči převtělí do skupinky chovanců nápravného zařízení pro mladistvé. Jejich život je pořádná otrava, psycholog do nich furt hustí nějaké kecy a vychovatelé prudí s pravidly. Rozptýlení tomuto svéráznému gangu puberťáků nabízí nejen vzájemná interakce a páchání dalších průšvihů, ale i hra. A tahle zdánlivě nevinná zábava jim brzy změní úhel pohledu, přiměje je přemýšlet a pochybovat o realitě, kterou prožívají i o tom, jak naložit se svou budoucností.
Hra byla vytvořena v rámci larpového workshopu NaLarp II. v Lipníku n. Bečvou, kde také proběhl betatest. Autoři: Skadi Tereza Rajnochová, Liška Anna Müllerová, Akres Jiří Kantor, Yeny Tereza Stratilová, Triss Sabina Žilková
V Marcipánovém údolí, za řekou z karamelu, hned vedle Sušenkové hory leží Duhová kavárna. Mezi stěnami z perníku zde často naleznete sedět prapodivnou skupinku sušenek pojídajících potvůrek a dnešek není výjimkou. Všichni sedí v křesílkách obklopeni plyšáčky a sušenkami skrývajíc se tak před ukrutným čokoládovým deštěm.
Pohádkově - psychologický larp plný kvalitní literatury, ve kterém nemusí být vše, jak se na první pohled zdá. Připravte se na dobrodružství plné sladkostí a přátel, ale také na cestu poznání pravdy. Pozor! Hra je přístupná až od osmnácti let a není vhodná pro prvohráče.
Amerika, temná léta studené války. Kolem místního městečka už půl roku mizí lidi. Těla se nikdy nenašla.
Konečně se podařilo dopadnout toho, který za to nejspíš všechno může. Cizák. Blábolil něco o tom, že už se to nebude opakovat a že se je snažil zastavit.
Teď ho držíte v policejní cele a sešli jste se, abyste tomu celému přišli na kloub. Šerif zdrcený vlastní ztrátou, vládní agent s nejasnými úmysly, samozvaný místní odborník na nevysvětlitelné jevy a mladičký policista s temnou minulostí. Larp je zaměřený především na interakce mezi postavami a jejich tajemství. Spíše než detektivní přístup čekejte hutnou atmosféru a dilemata jednotlivých postav. Inspiruje se seriály jako Stranger Things nebo Akta X.
Rodinka pěti nejelitnějších zabijáků kontinentu řeší jisté malé dilema poněkud silně absurdním, více komickým a méně smysluplným způsobem. A Lily, „civilistka“ a spřízeněná duše jejich nejmladšího – Magora – zase vnáší mezi poletující argumenty a granáty nějaký ten hlas rozumu; který je ovšem upřímným šílenstvím bravokachní skupinky rychle nakažen a konvertován… Bravo Kachny jsou veselou hrou na motivy knižního světa Povídek Pověstiny – soustředí se na krátká intenzivní dějství s heslem „dej do toho vše“. Přičemž nijak nevyzradí skutečné dění v knize. Čili pokud si chcete odpočinout a zažít, co nejspíše ani zažít ani nechcete, ale stejně do toho půjdete (už kvůli té srandě), pak si nasaďte šedý baret a… a vítejte v týmu!
Čtenář kráčel dlouhou potemnělou chodbou, lemovanou policemi šeptajících knih. Povědomě vzal do rukou jeden svazek a zastavil se. Snad na minutu, snad na pár dní. Odložil dočtenou knihu zpět na místo a pokračoval v chůzi. Na zažloutlých stranách opět zemřel dánský princ. „Mohu vám nějak pomoci?“ vystoupil z vazby Schrödinger a sklonil se vedle ležícího nešťastníka. „Klademe si podobné otázky, doktore.“ Odvětil Hamlet a sevřel si smutně vlastní lebku v rukou.
Pro 6-12 literárních postav, 2-3 čtenáře a jednoho op... knihovníka. Larp využívá knihy jako nástroje a symbolu. Lze uskutečnit v libovolné místnosti obsahující větší než malé množství tohoto nosiče informací. Náročnost na přípravu a rekvizity minimální, náročnost na fantazii a kreativitu střední. Kooperativní hra s minimem stresových situací, vhodná pro začátečníky, děti a introverty.
Víte, já chtěl prostě jen žít. V pohodě, na útesu, nestarat se. Ale přišel žralok, revoluce... a pak už šlo všechno do sasanek.“ Mořská okurka
Vítejte na korálovém útesu v průzračných oceánských vodách. Na první pohled idylický ráj, na druhý nebezpečná džungle plná kriminality, násilí a drog. Zatímco bohaté ryby žijí ve středu korálu v pohodlí a luxusu rybích sídel, kde na ně nemůže téměř žádný predátor, početná rybí spodina živoří na okraji. Mezi těžce pracující dělnickou třídou tuňáků i přetěžovanými hejny sardinek již bublají zárodky podvodní revoluce s touhou vymanit se prastarým nespravedlivým pořádkům. Tohle bude velké. Bude to revoluce.
Jenže co když se oběví ještě palčivější problém? K útesu se blíží krvelačný predátor nejvyššího stupně, zubatá zhouba, nespící paryba a postrach oceánu, Žralok! Je jisté, že některé z ryb padnou za oběť. Kdo bude obětován? Kdo přežije? Jak se podvodní společnost zmítaná sociálními rozdíly postaví ke smrtelné hrozbě?
Každé rozhodnutí má následky, které musíš nést, ať už jsi sardinka, nebo perutýn…
Podvodní drama slibující moře emocí a oceán legrace. Slibujeme vám dvouhodinový zážitek vhodný i pro neplavce. V tomto konverzačním larpu se vžijete do kůží a šupin všemožných obyvatel korálového útesu. Hra je určena pro 9 postav, není potřeba plavek ani neoprénů, postačí vlastní fantazie a dobrá vůle hrát. Larp je vhodný pro začínající potěr i protřelé štiky larpových vod. Věnuje se tématům lásky, zrady, povinnosti a hodnoty jedince ve společnosti.
Guvernér je zavražděn, Anglie zuří, piráti šíří zvěsti o pokladu a usedlíci touží hájit vlastní zájmy. Je načase rozhodnout o osudu pirátského ostrova!
Konec války se Španělskem a smrt guvernéra narušily křehký status quo. Dusno na Ostrově sice pročistila tropická přeháňka, některým lidem ale i přesto začíná být příliš horko. Pokud nad věcmi nikdo nepřevezme kontrolu, hrozí, že se zle vymknou z rukou. Několik významných osobností Ostrova dostane pozvánku na malé mocenské setkání. Na setkání, na které dorazí i několik dalších vlivných, avšak původně nezvaných hostů. Je vůbec možné, aby se usedlíci, zástupci anglických institucí a parta pirátů na něčem domluvili? Zvlášť, když se zdá, že všichni sledují vlastní zájmy a střeží svá různá tajemství?
Příběh je zasazený do zlatého věku pirátů na počátku 18. století a celý se odehrává jak v hostinci (převážně), v němž se postavy sešly, aby vyřešily své společné i osobní záležitosti, tak ve vnějším světě, do nějž mají hráči možnost za pomoci mechanik bohatě zasahovat a interagovat s ním. Nejdůležitějším tématem k řešení se zdá být otázka vztahu Ostrova k Anglii, která se po válce se Španělskem začala opět zajímat i o své odlehlé kolonie, nicméně ve hře je i několik dalších témat a každá z postav má i své vlastní osobní zájmy. Zůstane Ostrov součástí Impéria, nebo se rozhodne bojovat za nezávislost? A jak to s jeho obyvateli dopadne?
Ostrov je žánrový larp stojící na roleplayingu a dramatických momentech a výstupech, které vykreslují jak celé prostředí, tak jednotlivé charaktery (hraje se převážně na ostatní a pro ostatní). Jde o vyjednávací a trochu vztahový larp (bez milostných linek) s gamistickými prvky, který lze - v příběhovém významu - několika různými způsoby vyhrát či prohrát. Závěr hry a celého příběhu jsou přitom otevřené tomu, co hráči sami během hry vytvoří. Larp využívá několik obecných mechanik k usměrnění a „vyhodnocení“ celé hry a navíc obsahuje větší množství drobných, nenásilných mechanik k dokreslení postav a prostředí.